Välkommen!





Ugnspannkaka

Vi är 7 personer i familjen och jag är den som lagar det mesta av maten. Jag tycker om mat som sköter sig själv, det är smidigt när man har flera barn och lite tid.

Därför blir det ganska någon form av pannkaka hemma hos oss. Jag gör ofta 56kilo.se's fläskpannkaka med bacon och keso. Men barnen har tröttnat lite på just fläskpannkaka så nu fick det bli en utan (och utan keso eftersom jag inte hade det hemma).
Jag hittade ett recept hos Hanna som jag gjorde 1,5 sats av:

6 ägg
5 dl grädde (eller 3 dl grädde + 2 dl standardmjölk)
3 msk fiberhusk
1.5 dl riven ost (om man vill, går mycket bra utan också)
salt

Mixa alla ingredienserna utom ost.  Häll det i en form och låt svälla en stund innan du ställer den i ugnen. Lägg på den rivna osten. Grädda ca 20 min i 175 grader varmluft.

Jag serverar med vispad kokosgrädde och lågkalorisylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar