Välkommen!





Pofiber/fröbröd

Det är klurigt att namnge bröd som man själv 'kommit på'. Så det kanske låter lite underligt det här men jag lovar att det är gott!

Jag skulle egentligen göra ett bröd som kallas Pones och som man hittar hos 56kilo.se Men jag hade inte tillräcklig med pofiber så jag testade lite annat i och det blev ännu godare.

Ingredienser:

7 ägg
1 dl Pofiber
1 dl linfrö
0,5 dl Fiberex flingor
0.5 dl sesamfrön
1 msk chiafrön
3 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
3 msk grädde
salt
brödkryddor

Vispa äggen fluffiga ca 3 min med elvisp.
Blanda de torra ingredienserna och rör ner de tillsammans med grädden i äggen. Klä en avlång brödform med bakplåtspapper och bred ut smeten i den.  Grädda på 175 grader varmluft tills brödet har 90grader innetemp.  Har du ingen temp så ska brödet bli gyllene.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar